28 Şubat 2011 Pazartesi

müthiş bir iş fikrim var, ama sermayem yok diyorsanız mutlaka okuyun...


iş fikrim var

YARATICI fikirleri olduğu halde, gerekli sermaye ve öğretiye sahip olmayan girişimci ruhları destekleyen M.I.T Girişimcilik Forumu dahilinde gerçekleştirilen iş planı yarışması, bu yıl ilk kez Türkiye’de Toyota iş birliği ile hayata geçirilecek. Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, ‘Fikrim var ama sermayem yok’ diyenlere fırsat sunan
yarışmaya katılanların M.I.T standartlarında iş planı hazırlama tekniklerini öğreneceklerini belirtti

Bulundukları ülkelerde yaratıcı fikirleri olduğu halde, gerekli sermaye ve öğretiye sahip olmayan girişimci ruhları destekleyen M.I.T Girişimcilik Forumu (Massachusetts Institute of Technology) dahilinde gerçekleştirilen iş planı yarışması, bu yıl ilk kez Türkiye’de Toyota iş birliği ile hayata geçirildi.

“Fikrim var ama sermayem yok’’ diyenlere fırsat niteliğindeki bu projeye katılanlar M.I.T standartlarında iş planı hazırlama tekniklerini öğrenecek. Yarışmada finale kalan 9 projenin sahibinin şirket kuruluş masrafları da bu proje kapsamında karşılanacak. Ayrıca birinci projeye de 50 bin dolar ödül verilecek.

M.I.T Enterprise Forum Yönetim Kurulu Üyesi Selçuk Kiper, yarışmanın Türk insanına ilham verip, beyin fırtınasına davet ettiğini söylerken, Türkiye’de girişimcilikte yeni stratejiler anlamında yol gösterici olduğunu belirtti.

Dev markalar doğdu

Projeye destek veren Toyota’nın Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota’nın dünyada inovasyon ve ar-ge’ye en çok harcama yapan kuruluş olduğuna dikkat çekerek bu konulardaki öncü kimliğini Türk girişimcilere bir fırsat olarak sunmak istediklerini buna bir sosyal sorumluluk projesi olarak baktıklarını söyledi.

Ali Haydar Bozkurt, “Grubumuz girdiği bir ülkede ilk olarak sosyal olarak nasıl katkı sağlayabileceğine bakıyor. Biz de yaratıcı fikri olan insanlara yardımcı olmak için M.I.T Enterprise Forum girişimcilik yarışmasına 340 bin dolarlık bütçeyle sponsor olduk” dedi. Bozkurt,”Kendisi de MİT mezunu olan Jameel, bu projenin Türkiye’de uygulanması için büyük çabalar harcadı. Amacımız Türkiye’den global şirketler çıkarmak. Çünkü HP Invent, iRobot, Gillette ve BOSE gibi dev markalar da hep bu projenin ürünü” ifadesini kullandı.

Toyota patent şampiyonu

Bozkurt, “6.7 milyar euro yıllık ARGE harcaması ile dünya lideri olan Toyota, aynı zamanda sektöründe global anlamda patent şampiyonudur. Yenilikçi ve yaratıcı fikirlerin, özellikle M.I.T deneyimi ile birleştirilmesi ise Toyota tarafından Türk girişimci zekasına sunulan önemli bir fırsattır” dedi.

Kasım’dan bu yana süren başvurular şu anda 2 bin 800’ü buldu. Başvurular için 27 şubat son gün olarak belirlenirken başvuruların bu tarihe kadar 4 bini bulması bekleniyor.

Toyota

CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota ile ilgili de şu bilgileri verdi:

- 1.5 yılda markamızın duruşuna yönelik çok ciddi katkı yaptık. Müşteri memnuniyetinde 1 numarayız. ‘Toyota gibi adam’ sloganımız tuttu. Geri çağırma sürecindeki açık politikamız da bize pozitif olarak katkı sağladı.

- Daha önce her yıl 25-26 bin adet bandında satan Toyota geçen yıl 40 binin üzerinde araç sattı. Pazar yüzde 37, biz yüzde 62 büyüdük. Bu yılki hedefimiz ise 50 bin araç satmak.

- Pazar payımızı yüzde 6.4’ten yüzde 7.6’ya çıkardık. Ancak bunu yeterli görmüyoruz. 2020’de pazar lideri olmak istiyoruz.

Hedef çevreyi kirletmeyen değil temizleyen otomobil

Toyota’nın hybrid araç çalışmalarına bundan 40 yıl önce başladığına dikkat çeken Bozkurt Toyota’nın 20-30 yıl sonrasının planlarını da şimdiden yaptığını belirterek “Hedef çevreyi kirletmeyen değil üstüne temizleyen araç üretmek. AR-GE çalışmaları bu yönde ilerliyor. Her devrim bir hayalle başlar. Ağaçlar nasıl havayı temizliyorsa otomobiller de belki ileride öyle temizleyecek” dedi. Bozkurt, Türkiye’nin çevreci otomobillere yeterli desteği vermemesinden de şikayetçi oldu: “Suriye bile hybrid araca destek veriyor. Pirius Avrupa’da 25 bin euro’ya, Türkiye’de ise 40 bin euro’ya satılıyor. En azından AB ile fiyatı eşitlenebilir.”

‘Corolla’yı geri istiyoruz’

Toyota Türkiye’de önce Corolla modelini üretiyordu. Ancak 2007’den itibaren Verso ve Auris üretmeye başladı, Corolla üretimi Japonya’da kaldı. Toyota CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Corolla’yı Türkiye’ye geri getirmek için Japonya’ya baskı yaptıklarını bu konuda ümitli olduğunu da söyledi. Corolla’nın en çok sattıkları model olduğunu belirten Bozkurt, “Corolla’yı burada üretirsek yüzde 10 gümrük vergisi ödemeyiz. 500 euro’nun üzerinde navlun masrafı da düşer. En çok satan modelimiz fiyat açısından daha rekabetçi bir pozisyona girer” dedi.

Otomotiv “Şan olsun” diye yatırım yapılacak iş değil

Başbakan Erdoğan’ın TÜSİAD toplantısında sanayinin babalarından yerli otomobil istemesinden sonra sektörde bu işin ekonomik olup olmayacağı ile ilgili tartışmalar sürüyor. Otomobil Sanayicileri Derneği öncülüğünde Haziran ayına kadar bu konuda bir rapor çıkarılması için çalışmalar devam ederken Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt otomotivde bir Türk markası yaratılması girişimini ekonomik bulmadığını söyledi. Bozkurt “Dünyada çok önemli markalar ayakta durmakta zorlanırken, Türkiye’de böyle bir girişim bana göre ekonomik değil. Bu iş şan olsun diye yapılacak iş değil” dedi. Bozkurt yerli otomobil markası yaratmak yerine odaklanması gereken noktayı ise şöyle izah etti: “Tüm dünya Türkiye’de üretilen otomobillere saygı duyuyor. Belki tekstil için bu treni kaçırdık ancak Türkiye otomotivde üretim üssü olabilir. Her ülke bir şeyin peşine takılır ya. Bizim için de otomotiv öyle olabilir. Türkiye bu imkana sahip. Bence biz tüm enerjimizi mevcut markalara ve yeni geleceklere daha çok yatırım yapma zeminini hazırlamak için harcamalıyız. Ya da Karsan gibi niş projelere destek verebiliriz.” 

vatan

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...