Türkiye’de online alışveriş yapan 6 milyon insanın, 3.5 milyona yakını Hepsiburada.com üyesidir. Dolayısıyla Hepsiburada.com raporu, Türkiye’nin online alışveriş alışkanlıklarını göstermesinin yanı sıra, sunulan rakamlar ile e-ticaret sektörüne ışık tutması açısından da büyük önem taşımaktadır.
Hepsiburada.com 2011 3.
Çeyrek Yıl Raporu’na göre artış ve büyüme rakamları ile birlikte yer almaktadır.
HEPSİBURADA.COM 2011 3.
Çeyrek Yıl RAPORU
2011 3. Çeyrek’te kazanılan
yeni üye
sayısı : 500 bin
Aylık ortalama ziyaret sayısı : 14,5 milyon
Aylık ortalama ziyaretçi
sayısı: : 7 milyon
Ziyaretçilerin sitede kalma
süresi : Ortalama 10 dakika
Sitede yer alan ürün
sayısı :
350.000’nin üzerinde
Sitede en çok aranan
kelimeler :
iPhone4 – iPhone 4S, denge
bilekliği- Nokia c5-03-
Samsung Galaxy
S II - Blackberry Curve –
Saat- Pes 2012 - Ufo
En çok ziyaret edilen
ürünler : Nokia c5-03 - Samsung S5620-
iPhone 4 16GB - Arnica Bora-
HTC Desire
Aylık gönderilen toplam ürün
sayısı : 550 Bin
Satış bazında en çok artış
kaydedilen kategoriler: Kozmetik satışlarında %90 - giyim satışlarında %80 -
gıda satışlarında %70 - anne&bebek satışlarında %50 – Hırdavat %50 – Hobi oyun %40 oranında büyümeler yaşandı.
Satış Bazında En çok artış
kaydedilen iller :
Aşağıdaki illerde %50’yi aşan büyümeler yaşandı. En çok
artış yaşanan iller; Batman ve Kilis oldu. Van’dan yapılan alışverişlerde de
geçtiğimiz yıla oranla %30’un üzerinde büyümeler yaşandı.
1. Batman
2. Kilis
3. Kırıkkale
4. Şanlıurfa
5. Elazığ
6. Osmaniye
7. Bayburt
8. Iğdır
9. Gaziantep
10. Konya
Anadolu’da en fazla alışveriş
yapan iller: 2011’in 3. çeyreğinde aylık ortalama 550 bin ürün
gönderildi. Büyük şehirler
diye adlandırılan İstanbul, Ankara ve İzmir bu sıralamanın dışında tutulmuştur.
2011’in 3. Çeyreğinde En
Fazla Alışveriş Yapan İller:
1.Bursa
2.Antalya
3.Kocaeli
4.Muğla
5.Balıkesir
6.Tekirdağ
7.Manisa
8.Konya
9.Zonguldak
10.Hatay
11.Eskişehir
12.Adana
13.Samsun
14.Aydın
15.İçel
16.Çanakkale
17.Edirne
18.Sakarya
19.Denizli
20.Kütahya
Hediye dönemlerinde verilen
sipariş oranı
• 2011 Mayıs döneminde, 2010 Mayıs
dönemine göre; sipariş adedi ve ciro karşılaştırıldığında ev elektroniği-
mutfak ürünleri-kozmetik- oyun-gıda ve bilgisayar kategorilerinde %60’ı aşan
artışlar yaşandı.
• 2010 yılına göre; Sevgililer Günü-
Anneler Günü-Babalar Günü gibi özel günlerde gerçekleşen siparişlerde %50’ye
varan artışlar yaşandı.
En çok yorum alan ürünler
• Fujifilm FinePix S2950 14.0MP
3.0" LCD 18x Optik Dijital Fotoğraf Makinesi (HD Video Çekimi)
• Samsung S5620 Monte
• Nokia C5-03 ( Sınırsız Ovi Maps + 2 Gb
Hafıza Kartı Hediye )
• Samsung S3353 Ch@t 335
• Arnica Bora 2400 Watt Su FiltreliTurbo
Fırçalı Elektrikli Süpürge
• Fujifilm AV150 14.0MP 2.7"LCD
Dijital Fotoğraf Makinesi(HD Video Çekim)+Çanta HEDİYELİ !!!
• Nokia 5800 Xpressmusic ( Sınırsız Ovi
Maps + 8 Gb Hafıza
Kartı Hediye )
• Fujifilm FinePix S2950 14.0MP
3.0" LCD 18x Optik Dijital Fotoğraf Makinesi (HD Video Çekimi)
• Samsung S8530 Wave II 2 GB ( 8 GB
Hafıza Kartı Hediye )
• Samsung S5620 Monte
• Nokia C5-03 ( Sınırsız Ovi Maps + 2 Gb
Hafıza Kartı Hediye )
En çok satan ürünler
• Samsung HM1500 Bluetooth Kulaklık
• Duracell Şarjedilebilir pil
• Sandisk 4GB USB bellek
• Ramazan Paketi
• Camera-bag CB001 Fotoğraf Makinesi
Çantası
• Targus CN31 15.4"-16" Notebook Çantası
• HP Deskjet 1050 Çok Fonksiyonlu Yazıcı
• Arnica Bora Elektrik Süpürgesi
• Samsung S3353 Ch@t 335
RAPORUN ANLATTIKLARI:
• 2011’in 3. Çeyreğinde üyelerimiz en
çok Kozmetik, Hırdavat, Giyim-ayakkabı, Gıda, Anne-bebek, Hobi Oyun ve Mobilya kategorilerinde geçen yıla
oranla daha fazla alışveriş yaptı.
• Yazın kendi bakımına önem veren
insanlar, tatil dönüşü evlerine daha çok özen göstermeye başladı. Hırdavat
ürünleri satışında geçen döneme göre gözle görülür bir artış yaşandı.
• Havaların soğumasıyla insanlar evde
daha çok vakit geçirmeye başladı. Hobi ve oyun ürünleri satışında artış yaşandı.
• Türk insanının teknoloji merakı günden
güne artıyor. Türk insanı telefon yerine yine akıllı telefonları tercih etti.
• İnsanlar, en çok trend ürünleri merak
ediyor. Özellikle son dönemde trend olan denge bilekliği, iphone 4s sitede en
çok aranan ürünler arasında yer aldı.
• Kadınlar, uzun zamandır erkek
egemenliğinin hüküm sürdüğü online alışverişte ağırlığını ortaya koymaya devam
ediyor. Geçen yıla oranla kadınların yaptığı alışverişlerde Kozmetikte %90,
Giyim kategorisinde %80, Gıda satışlarında %70, Anne & Bebek kategorisinde
ise %50 oranında artış yaşandı.
• Hepsiburada.com üyeleri 2011’in 3.çeyreğinde yemek yemenin keyfine vardı. Gıda
satışlarında %70 oranında artış yaşandı.
• Kadınların kendi kişisel bakımlarına
olan ilgisinin yanı sıra çocuklarına olan ilgisi de artış gösterdi. Anne &
Bebek ürünlerinin satışında %50 oranında bir artış kaydedildi.
• Anadolu’nun online alışverişte sahip
olduğu pay sürekli artıyor. Anadolu, ilk 6 ay içerisinde % 50’yi aşan oranlarda
artış kaydederek online alışverişte ağırlığını hissettirmeye devam ediyor.
• Bu yıl en fazla online alışveriş yapan
il Bursa oldu. Geçen yılın en fazla online alışveriş yapan ili Antalya bu yıl ikinci sırada yer aldı.
(İstanbul, Ankara ve İzmir bu verilerin dışındadır).
|
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder