11 Ocak 2011 Salı

İnovasyon iş fikri; Çaykur, Çay evi franchise.



Çaykur, son günlerin gözde mekanları olan kahve zincirleriyle rekabet başlatacak... 

Son dönemin yeni sosyalleşme alanı haline gelen ‘kahve zincir leri’, dünyanın en çok çay tüketen toplumlarından Türkler’in alışkanlıklarında değişime neden olsa da ‘ince belli bardakta tavşan kanı bir çay’ dendiğinde yine de her Türk için akan sular durur. ‘Simit Sarayı’, ‘Simit Evi’ gibi ‘Simit’le başlayan mekanlar bu zevki biraz tatmin ederken, Çaykur yeni bir konseptle ‘çayı’ yine baş tacı etmeye hazırlanıyor. ‘Çaykur Çay Evi’ projesi'ni en geç Mart ayına kadar bu konseptin hayata geçirileceğini açıkladılar.

Çay menüsüyle fark yaratacak

Çaykur yetkilileri, Kadıköy’deki ‘Çaykur Çay Evi’nin pilot uygulama olacağını açıkladı. Kamil Yıldız ile Mehmet Memişoğlu’nun ortak olduğu Çayevi Gıda, Turizm ve Tic. Ltd. Şti. adında bir şirketle Çaykur arasında sözleşme imzalanır- ken, girişimciler ‘Çay Evi’nin satılacak ürünlerinden oturma düzenine kadar konseptini hazırlayacak. İstanbul’un ardından başta Ankara ve Eskişehir olmak üzere diğer şehirlerde de şubeler açılacak. Kadıköy’deki ilk mağaza 3 kattan oluşurken, müşteriler hem çay içecek hem de Çaykur ürünleri arasından alışveriş yapabilecek. ‘Bir nevi Simit Sarayları’na rakip mi doğuyor?’ diye sorduğum yetkililer, çayı destekleyecek gıda ürünlerinin de menüye konacağını ama özellikle çay menüsünün kendilerini farklılaştıracağına dikkat çekti. 


ORGANİK ÇAYA İLGİ BÜYÜK

Çaykur’un ürün portföyünde 50’den fazla ürün çeşidi bulunurken son dönemde özellikle ‘organik çaylara’ ilgi büyükmüş. Yeşil çayda naneli, limonlu, elmalı gibi çeşitler üreten Çaykur’un Artvin Kafkasör, Çaykur Ovit, Diyarbakır, Ayder, Organik Hemşin gibi ilginç çeşitleri de var.


Vatan

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...