20 Aralık 2010 Pazartesi

KOSGEB desteğiyle kendi işini kurdu, İşsizlere umut oldu.

Bir fabrikada imalat şefiyken işten çıkarılan ve bir süre işsiz kalan Erhan Arı, KOSGEB’in iş kur’a kayıtlı işsizler için düzenlediği girişimcilik kursuna giderek, kendi işini kurdu.

KOSGEB’in yeni girişimciler için sağladığı destek ile kendi işini kuran Erhan
Arı, işsizlere umut oldu. İŞ KUR’a kayıtlı işsizlere sağlanan imkan çerçevesinde girişimcilik ile ilgili bir ay eğitim kursuna katılan Erhan Arı, kurs sonunda kendi iş planını yaparak KOSGEB’den destek aldı. 27 milyar hibe, 70 milyar da 0 faizli 2 yıl ödemesiz destek alan Erhan Arı, ‘Arı Makine’ ismini verdiği küçük sanayi sitesinde bir iş yeri açtı. Tek makine ile işine başlayan Arı, şimdi 3 personeli ile birlikte 40-50 milyara yakın yatırım yapıyor.
İşsiz kaldıktan sonra kursa nasıl başladığını anlatan Erhan Arı, “İşsiz kaldığımda işsizler için böyle bir imkanın olduğunu öğrendim. İşkur’a kayıtlı olmak şartı vardı. Bende gittim müracaat ettim. Bir aylık bir girişimcilik eğitim kursundan geçtim. İşletmenin kuruluş aşamasında yaşanan sıkıntılar nelerdir, nasıl çözüm yolları bulunur, iş planları ile ilgili eğitim aldık. Kurs sonunda iş planı hazırladım, KOSGEB’e gittim. Kurul toplandı. İş planlarımızı değerlendirdi. Benim planım onay aldıktan sonra kendi yerimi tuttum, makinamı aldım. KOSGEB bana 27 milyar TL hibe 70 TL de 0 faizli 4 yıl geri ödemeli ilk iki yıl ödemesi olmayan son iki yılda da 8 taksit şeklinde ödenecek bir destek aldım. Bu destek kapsamında aldığım her ürünün yüzde 70’ini karşıladı. 15 Temmuzda iş başı yaptım. Faaliyete geçtim. O günden bu güne büyüdük. Bugün yaklaşık 40-50 milyara yaklaşık makineler ve techisat konusunda yatırımımız oldu. Yavaş yavaş kendi alanımızda ilerliyoruz. Hedefimiz en kısa sürede olabilen en yüksek noktaya çıkmaktır. Endüstriyel kalıpçılık alanında, torna işleri, kaynak işleri, kalıp aparat işleri, imalat işleri yapıyoruz.”dedi.
MANİSA’DA İLK ÖRNEK
Yeni girişimcilere sağlanan bu imkanlardan faydalanıp kendi işini yapan ilk örnek olan Erhan Arı, “Manisa’da yeni girişimcilere sağlanan bu destek için başvuran ilk gurup arasında ben vardım. 25 kişilik guruptuk, 22 kişi mezun oldu. İlk desteği alan ve kendi işini kuran kişi ben oldum. Şimdi arkadaşlar çalışmalara devam ediyor. Bundan sonra da destek alan arkadaşlarımız olacaktır.”diye konuştu.  Manisa’da bu sektörde potansiyelin gittikçe artığına değinen Arı, işlerinin iyi gittiğini belirterek, Bir çırak, kalfa ve bir usta ile işlerini yaptıklarını söyledi. Arı, önümüzdeki üç beş yıl içinde işlerin daha da iyi seviyelere geleceğine inandığını ifade etti.
DİĞER İŞSİZLERE ÖRNEK OLDU
İşsizlerin umutsuzluğa kapılmaması gerektiğini ifade eden Arı, “idealist olunması gerekir. Ben bir yeri okuyayım, çalışayım da bir yere geleyim hep o yerden devam edeyim diye düşünmeyin. Ben kendimi sürekli geliştireyim de bende bir şeyler yapayım diye sürekli düşünülmesi gerekir. Bu işsizler için büyük bir fırsat. Herkesin bu destekten faydalanması gerekir. İşsizlere mesajım idealist olsunlar, sadece mezun olmak değil, kendi işlerini kurmayı da hedeflesinler. İyi arkadaşlarla ortak olup işleri büyütsünler. Küçük lokma olmasınlar, büyük lokma olsunlar ki yutulması zor olsun. Kimse yıkamasın.”dedi.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...